W ogrodzie snów - wybrane walce na gitarę

Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 47,00 zł 47.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Autor Mirosław Drożdżowski. Dwadzieścia sześć walców to doskonały materiał pedagogiczny pozwalający na równomierny rozwój osobowości artystycznej początkującego i średniozaawansowanego gitarzysty. Autor nawiązuje w nich do świetlistej spuścizny słynnych kompozytorów południowoamerykańskich i hiszpańskich piszących utwory na gitarę klasyczną takich jak: A. Barrios Mangore, H.Villa-Lobos, A.Lauro, J.Arcaz i innych.

Do ksiązki dołączona płyta CD z mistrzowskim wykonaniem niektorych walców przez Marka Mikulskiego. 96 str. A4, miekka oprawa. Patronat medialny: Magazyn Gitarzysta, Top Guitar.

 

Spis treści książki "W ogrodzie snów - wybrane walce na gitarę"

Walc no 1 Nikodem
Walc no 2 Jan
Walc no 3 Anita
Walc no 4 Hania
Walc no 5 Spadające krople
Walc no 6 Wiosenny
Walc no 7 Dla Justyny Chojnackiej
Walc no 8 W lipcowy poranek 2005
Walc no 9 Świętojański
Walc no 10 W ten ostatni dzień
Walc no 11 Biała róża
Walc no 12 hommage a Antonio Lauro
Walc no 13 Słonecznikowy
Walc no 14 Wieczór w Paryżu
Walc no 15 Uciekający
Walc no 16 Rachela
Walc no 17 Maria
Walc no 18 Optymistyczny
Walc no 19 W Ogrodzie Snów
Walc no 20 Hiszpański
Walc no 21 Wielki
Walc no 22 Różowy
Walc no 23 Kapryśny
Walc no 24 Polifoniczny
Walc no 25 Porywisty
Walc no 26 Jesienny
Walc no 27 Wersja na 2 gitary walca no 6 "Wiosennego" (bonus)

 

Opinie o książce " W ogrodzie snów - wybrane walce na gitarę"

„Na co dzień, Mirosław Drożdżowski, to aktywny nauczyciel gitary klasycznej, którego uczniowie biorą udział w większości konkursów muzycznych w Polsce i coraz częściej za granicą. Jego wychowankowie zachwycają nieprawdopodobnie szybkim opanowaniem technicznej strony gry na gitarze, a ci którzy popierają te umiejętności wrażliwością na formę i dźwięk, stają się głównymi laureatami. Nie trzeba dodawać, że takich młodych mistrzów ma już pan Mirek doprawdy imponującą ilość! Sam jest też aktywnym muzykiem grającym w różnych formacjach i stylach, ale sądząc chociażby po ilości utworów na gitarę jakiej dostarcza wykonawcom, jego pasją wiodącą stała się kompozycja. Jego utworów nie należy zaliczać do nurtu współczesnej awangardy. To muzyka oparta na tradycyjnych wartościach, gdzie liczy się piękno melodii, harmonia z delikatnymi wtrętami jazzowymi i rytmy często z kręgu latynoskiego, tak bliskiego idiomowi gitary. Omawiany najnowszy, prawie 100-stronicowy zawiera 26 walców na gitarę solo i w „Ogrodzie Czwartym” powtarza się „Walc nr 6 Wiosenny”, ale tym razem w wersji na duet gitarowy. Pomimo jednorodnej formy, fantazja twórcy przyoblekła utwory w przeróżne odcienie i nastroje. Poza tradycyjną rytmiką, pojawiają się echa walców wenezuelskich z charakterystycznym synkopami (Biała róża), a jeden jest wprost dedykowany wenezuelskiemu mistrzowi tego gatunku Antonio Lauro. „Wieczór w Paryżu” (tu zwracam uwagę na złe tłumaczenie: winno być nie Ewening In Paris , a Evening…), to walc w jazzowym charakterze. Są walce nastrojowe (Jesienny, Rachela) są optymistyczne, zwiewne (Taniec motyl, Optymistyczny). Są ruchliwe z wirtuozowskim zacięciem jak „Uciekający”, wirtuozowskie czy „Wielki”. Słuchając wykonań wybranych przez Marka Mikulskiego nie sposób oprzeć się miłemu wrażeniu uroku pomysłowych melodii, lekkości i radości tekstu. Trochę zaskakuje wybór gitary elektroklasycznej do przykładowej ilustracji albumu (ortodoksi będą kwękać!), ale można się przyzwyczaić do tego troszkę elektrycznego brzmienia. Na takiej gitarze nagrywa np. John Knowles, ale on gra w stylu fingerstyle i tam ten rodzaj dźwięku sprawdza się bez zarzutu. Zaletą jest natomiast trafna interpretacja i profesjonalizm wykonania pana Marka. Album ilustrowany jest na kopiach obrazów H. Rousseau , Moneta, Alsima i innych, co przydaje mu estetycznej atrakcyjności. Mamy także prawdziwie piękne przykłady poezji Witolda Stawskiego. Wydanie zawiera notki o kompozytorze i o wykonawcy wraz z fotografiami, co podnosi profesjonalizm edycji. (...) ” - Zbigniew Dubiella (www.laguitarra.pl - 04.05.2009)

„Przy oczywistym wpływie rozciągającym się od Barriosa, Villa-Lobosa i Lauro do Arcaza, Tarregi, Koshkina i Chopina, ten zbiór 27 romantycznych walców jest nadzwyczajny. Pełne eleganckich i atrakcyjnych melodii nie znajdziemy w całej kolekcji ani jednego słabego punktu. Utwory te ukazują polskiego gitarzystę-kompozytora Mirosława Drożdżowskiego od jego najlepszej, lirycznej strony. Należy zapomnieć o myśleniu, że tak obszerny zbiór walców tego samego kompozytora będzie czymś powtarzalnym i monotonnym. Drożdżowski udowadnia, że rozumie formę walca i umie się nią posłużyć. Zarówno w „tradycyjnej” koncepcji tego stylu, jak i w formie etiudy, w sugestywnej formie walca południowoamerykańskiego, a nawet w melancholijnym, „późnonocnym”, jazzowo - bluesowym walcu w stylu Milesa Davisa. (...) Wysoko oceniam to wydawnictwo również z powodu dołączonego wysokiej jakości nagrania na CD 14 z 27 walców w znakomitej interpretacji Marka Mikulskiego, który w pełni oddaje piękno tych Utworów. Zaskakująco dobre nowe wydawnictwo, które gorąco polecam gitarzystom od 6 stopnia wzwyż.” - Steve Marsh, Classical Guitar Magazine (polskie tłumaczenie recenzji)

„Współczesny gitarzysta otwarty jest na cały dotychczasowy dorobek kompozytorski Mirosława Drożdżowskiego. Kolorystyka melodyczna i harmoniczna utworów Mirosława, wyjątkowe wyczucie brzmienia gitary tworzą dzieła o wysokiej wartości artystycznej. Mirosław Drożdżowski z powodzeniem wypełnia lukę zaistniałą w polskiej współczesnej literaturze gitarowej. Dwadzieścia sześć walców na gitarę tego wybitnego twórcy to kompozycje powstałe w latach 2001 - 2007. Autor nawiązuje w nich do świetlistej spuścizny słynnych kompozytorów południowo-amerykańskich i hiszpańskich piszących utwory na gitarę klasyczną takich jak: A. Barrios-Mangore, H. Villa-Lobos, A. Lauro, K. Arcaz i innych. Zbiór „W ogrodzie snów”, to doskonały materiał pedagogiczny, pozwalający na równomierny rozwój osobowości artystycznej początkującego i średnio-aawansowanego gitarzysty Zdaję sobie sprawę z faktu istnienia „głodu” na polskim rynku kompozytorskim i wydawniczym na utwory dla rozpoczynających grę na gitarze, jak również na kompozycje koncertowe. Z przykrością stwierdzam fakt, że polscy kompozytorzy niechętnie piszą utwory na ten jakże wspaniały, barwny, pełnowartościowy instrument koncertowy. Jestem pełen uznania i podziwu dla kunsztu kompozytorskiego Mirosława Drożdżowskiego. Od lat w licznych rozmowach z muzykami i wydawcami daję wyraz pełnego poparcia dla wszystkich tych, którzy zainteresowani są edycją utworów tego kompozytora. Dodajmy, że utwory autorstwa Mirosława Drożdżowskiego w istotny sposób zachęcają przyszłego wirtuoza gitary do regularnego codziennego ćwiczenie na instrumencie ,sprawiając mu jednocześnie wielką radość z gry. Gra jego uczniów potwierdza powyższe moje spostrzeżenie. Koloryt szaty brzmieniowej dwudziestu sześciu walców na gitarę klasyczną poparty nieskazitelnym wyczuciem formy muzycznej, swoistym stylem i niepowtarzalną ekspresją czyni z tych kompozycji swoiste unikaty we współczesnej pedagogicznej literaturze gitarowej.” - Roman Ziemlański (wstęp do książki)

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl