The USA Guitar

Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 44,00 zł 44.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Na płycie CD gra Grzegorz Krawiec. To drugi po ˝La Guitarra Latina˝ (i nie ostatni) zbiór z serii ˝The Guitar's Word˝ (˝Gitarowy świat˝). Utwory ułożone w dziesięciu rozdziałach. miękka oprawa, A4, 76 str.

 

Spis treści:

Wstęp

Country And Western

  • My Bonnie
  • Down By The Riverside

Stephen Foster

  • Old Folks At Home
  • Jeannie With The Light Brown Hair
  • Oh! Susanna

Gospel And Spirituals

  • Glory, Glory Hallelujah
  • Battle Hymn Of Republic (Glory, Glory Hallelujah) (John Brown's Body)
  • Amazing Grace

Blues

  • Untitled Song
  • Buddy Bolden Blues
  • Easy Rider

Scott Joplin

  • Pine Apple Rag
  • The Easy Winners
  • The Entertainer

George Gershwin

  • Somebody Loves Me
  • I Got Rhythm

Boogie-Woogie

  • Pinetops Blues
  • Sock Hop
  • Charleston

Glenn Miller Ochestra

  • Little Brown Jug
  • American Patrol

Elvis Presley

  • Love Me Tender
  • Can't Help Falling In Love

Hymn USA

  • The Star Spangled Banner

Opinie o książce "The USA Guitar"

„Mirosław Drożdżowski oddaje do rąk gitarzysty zbiór niezwykły. Są to bowiem aranżacje utworów muzycznych, znanych dotąd przede wszystkim z wykonań na instrumentach o zupełnie innych od gitary klasycznej, brzmieniach. O ile bluesy i piosenki country and western są kojarzone z gitarą (elektryczną bądź akustyczną), o tyle trudno sobie wyobrazić ragtimy, boogie-woogie czy orkiestrowe utwory Glenna Millera wykonywane na „klasycznym pudle”. A jednak Drożdżowskiemu się to udało. To jeszcze jeden dowód na to, że dobra muzyka jest uniwersalna i możliwa do wykonania na każdym instrumencie, tylko trzeba do niej znaleźć właściwy klucz. Drożdżowski wydawał dotychczas głównie zbiory własnych kompozycji (wyjątkiem są niezwykle interesujące aranżacje kolęd i pastorałek). Tym razem jednak postanowił sprawdzić się w roli dla siebie nietypowej. Niektórzy bowiem traktują aranżację jako rodzaj opracowania utworu, tak aby można go było dostosować do potrzeb odbiorcy. Dla innych aranżacja staje się wyzwaniem. To właśnie ci drudzy, potrafią wydobyć z utworu nieznane dotąd „smaczki”, nowe zakamarki w linii melodycznej. Oryginalność takich rozwiązań powoduje, że muzyczna „perełka” zaczyna błyszczeć nowym blaskiem. Autor tego zbioru należy do ludzi twórczych, którzy w świecie nut szukają własnej drogi nie tylko na swojej pięciolinii, ale i tej zapełnionej przez innych. Dla tych, którzy mają możliwość obserwować rozwój jego twórczości, „The USA guitar” nie będzie zaskoczeniem. Mam przyjemność obcować z muzyką uprawianą przez M. Drożdżowskiego od kilku lat. Słucham jego kompozycji wykonywanych przez innych, ale i przez niego samego. Podziwiam zdolność i łatwość improwizacji, w której nieraz nuty sypią się jak z przysłowiowego rękawa, a nieraz ciągną się wolno i dostojnie, nadając właściwy klimat. Podobnie z utworami przedstawionymi w tym zbiorze. To duża miejętność oddać charakter muzyki, zwłaszcza znanej, mającej określoną i utrwaloną stylistykę, tak, aby nie utracić jej wartości a nawet jeszcze ją wzbogacić. Aranżacje amerykańskich „hitów” oraz hymnu USA, dokonane przez Mirosława Drożdżowskiego powinny niewątpliwie znaleźć się w rękach każdego gitarzysty, któremu satysfakcję sprawia odkrywanie w muzyce czegoś nowego.” - Witold Stawski (wstęp do książki)

„Omawiany album nutowy wraz z płytą stanowi jedną z najnowszych ofert aktywnego wrocławskiego wydawnictwa Absonic, którego specjalnością jest szeroko pojęta muzyka gitarowa. Adresatem albumu są gitarzyści klasyczni, pragnący poszerzyć swój repertuar o muzykę amerykańską w różnych stylach. Mamy tu więc opracowane na gitarę solo popularne piosenki, bluesy, utwory w stylu country, spirituals & gospels, boogie-woogie, ragtime’y oraz standardy St. Fostera, G. Gershwina. Znajdujemy też tematy z repertuaru Orkiestry Glenna Millera oraz Elvisa Presleya, a nawet The Star Spangled Banner, czyli hymn państwowy Stanów Zjednoczonych. Wszystkie te utwory, chociaż trącące myszką (z przyczyny praw autorskich), pozostają jednak ogólnie znanymi tematami , które także w dzisiejszej dobie są chętnie grywane. Nowością jest zaznaczenie przy każdej pozycji skali trudności od 1-dla początkujących do 5, czyli mistrzowskich. To przyda się szczególnie pedagogom w celu szybszej decyzji co do wyboru utworu dla ucznia. Harmonizacja utworów jest dość prosta, ale przeważnie trafna i w zgodzie z przyjętymi konwenansami. (...) Utwory w zaznaczonym tu tak zwanym łatwym opracowaniu, to przeważnie dwugłosy: melodia i linia basowa. Znając upodobania i możliwości uczniów, sugerowałbym by częściej wtrącać akordy co najmniej w czterogłosie. Oczywiście te w naturalnie nietrudnych chwytach. Zabieg ten podnosi atrakcyjność aranżacji i czyni utwory bardziej „gitarowymi”. Wszystkie pozycje są w tonacjach krzyżykowych lub bez znaków chromatycznych. Cytując słowa Krzysztof Pełecha w wywiadzie telewizyjnym „najbardziej nie lubię bemoli”, można się zgodzić, że z tonacjami krzyżykowymi łatwiej gitarzyście, ale na miejscu aranżera zaryzykowałbym choć jedną tonację bemolową dla zróżnicowania brzmienia. Znajdujemy za to znaczny wachlarz środków artykulacyjnych, które autor publikacji umiejętnie wplata w tkankę utworów. Mamy legata wstępujące i zstępujące (także w dwudźwiękach), flażolety, podciągnięcia (typowe dla muzyki w formie bluesa), glissanda, death notes oraz efekty specjalne wymyślone przez autora np. w utworze "Little brown jug". Drożdżowski pomysłowo zastosował tu też przednutki w głosie dolnym, rozwiązujące ósemkowe dysonanse - patrz na kodę w "Little brown jug". W sumie 24 opracowane utwory dają szerokie spektrum muzyki amerykańskiej w jej lżejszym odcieniu. Zawarte na dołączonej płycie nagrania wszystkich pozycji przez Grzegorza Krawca, dają natychmiastowy pogląd na charakter utworu i pomagają w wyborze. Te w przeważającej większości „rozrywkowe” utwory nasz rodzimy, typowo klasyczny gitarzysta nagrał w iście zawadiackim stylu i za to przeistoczenie należą mu się osobne gratulacje. Ufam, że dla gitarzysty, który ma przesyt klasyką, ten album będzie niewątpliwą atrakcją, gdyż jak wcześniej napisałem zawiera utwory zawsze chętnie słuchane i grane a ogólnie aranżacje zrobione są fachowo i atrakcyjnie od strony gitarowej. Polecać szczególnie nie muszę, gdyż album z tego rodzaju materiałem będzie niewątpliwie chętnie nabywany.” - Zbigniew Dubiella - TopGuitar (07.2010), www.laguitarra.pl (16.04.2010)

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl