Zrozumiec język muzyki -- teoria improwizacji

Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 138,00 zł 138.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Wydawnictwo ABSONIC. Autor Adam Fulara.

Rzadko zdarza się, że polski podręcznik teorii improwizacji (choć w tym przypadku nie jest to najwłaściwsze słowo, bardziej adekwatne byłoby - kompendium wiedzy o świadomym improwizowaniu) prezentuje na wskroś oryginalne, kompetentnie wyłuszczone przemyślenia autora, oparte na jego ponad dwudziestoletnich, praktycznych doświadczeniach. Począwszy od podstawowych informacji o notacji muzycznej, poprzez informacje o interwałach, akordach, progresjach i skalach, na wyjaśnieniu zawiłości związanych z podstawowymi elementami dzieła muzycznego, jak melodyka, harmonika, dynamika, rytmika i artykulacja kończąc, autor w bardzo przystępny i merytoryczny sposób przybliża wiedzę o muzyce osobom zarówno zaawansowanym, jak i zaczynającym swoją przygodę z improwizacją.

Najważniejsze wydaje mi się uzmysłowienie czytelnikowi, jak ważne jest świadome operowanie poznanymi narzędziami. Jak mądre użycie odpowiednio wykorzystanej wiedzy wpływa na udaną improwizację w każdym gatunku muzycznym. Jak istotne jest (tak częste wśród improwizatorów) unikanie mechanicznego powtarzania utartych schematów opartych na skalach. Adam Fulara zwraca szczególną uwagę na dobry smak, inteligencję, pokorę wobec tradycji, a przede wszystkim - dbałość o logiczną narrację wypowiedzi muzycznej. Bardzo potrzebna i świetnie napisana książka. Gorąco polecam - prof. dr Krzysztof Herdzin.

320 str. A4, miękka oprawa.

Zobacz co napisali o nim wybitni muzycy: Krzysztof Herdzin, Bernard Maseli, Artur Lesicki.

Rzadko zdarza się, że polski podręcznik teorii improwizacji (choć w tym przypadku nie jest to najwłaściwsze słowo, bardziej adekwatne byłoby – kompendium wiedzy o świadomym improwizowaniu) prezentuje na wskroś oryginalne, kompetentnie wyłuszczone przemyślenia autora, oparte na jego ponad dwudziestoletnich, praktycznych doświadczeniach. Począwszy od podstawowych informacji o notacji muzycznej, poprzez informacje o interwałach, akordach, progresjach i skalach, na wyjaśnieniu zawiłości związanych z podstawowymi elementami dzieła muzycznego, jak melodyka, harmonika, dynamika, rytmika i artykulacja kończąc, autor w bardzo przystępny i merytoryczny sposób przybliża wiedzę o muzyce osobom zarówno zaawansowanym, jak i zaczynającym swoją przygodę z improwizacją. Najważniejsze wydaje mi się uzmysłowienie czytelnikowi, jak ważne jest świadome operowanie poznanymi narzędziami. Jak mądre użycie odpowiednio wykorzystanej wiedzy wpływa na udaną improwizację w każdym gatunku muzycznym. Jak istotne jest (tak częste wśród improwizatorów) unikanie mechanicznego powtarzania utartych schematów opartych na skalach. Adam Fulara zwraca szczególną uwagę na dobry smak, inteligencję, pokorę wobec tradycji, a przede wszystkim – dbałość o logiczną narrację wypowiedzi muzycznej. Bardzo potrzebna i świetnie napisana książka. Gorąco polecam.

prof. dr Krzysztof Herdzin

 

Jestem świeżo po lekturze książki Adama Fulary „Zrozumieć język muzyki – teoria improwizacji” i pozostaję pod ogromnym wrażeniem tego wydawnictwa. To obszerne (ponad 300 stron!) napisane z pasją dzieło, jest świetnym zbiorem wiedzy nie tylko dla gitarzystów-improwizatorów. Zawiera praktycznie wszystkie składowe improwizacji, a przy tym jest napisane w przystępny sposób. Autor porusza się ze swobodą w różnych obszarach muzycznych, zestawiając jako przykłady muzyczne dzieła J.S. Bacha czy K. Szymanowskiego obok Pata Metheny czy Milesa Davisa, co tworzy jakże potrzebne poczucie akceptacji oraz wolności w muzyce bez względu na stylistykę. Jego doświadczenie i umiejętność korzystania z nowoczesnych narzędzi w postaci różnorakich aplikacji oraz programów muzycznych (DAW) daje czytającemu absolutną pewność, że to wydawnictwo kompletne i aktualne, a pewna swoboda w słownictwie („akordy smutne”, „gładkie nuty”) wyzwala ze sztywnego gorsetu przekazywania wiedzy o teorii improwizacji. Serdecznie polecam.

prof. Bernard Maseli

 

Adam Fulara to postać unikalna – oryginalny gitarzysta, pasjonat, znawca muzyki, wciąż głodny wiedzy, nieustająco rozwijający i poszukujący nowych muzycznych wyzwań. Jestem pod wielkim wrażeniem dzieła, które obecnie popełnił, jego opus magnum rzec można. Książka „Zrozumieć język muzyki – teoria improwizacji” to nie jest stricte praca naukowa (i dobrze). Kilkaset stron niebywale użytecznych i precyzyjnych informacji o muzyce robi jednak wielkie wrażenie i będzie przydatne dla każdego zajmującego się muzyką na poważnie. Jest to kompendium wiedzy, jakiego jeszcze nikt na naszym podwórku nie podjął się napisać, gdyż wymagało to oprócz zdobycia i systematyzacji wiedzy, także wieloletniej, tytanicznej pracy.

Czym dla mnie osobiście jako profesjonalnego muzyka i nauczyciela jest teoria muzyki i do czego jest nam właściwie potrzebna? Trzy główne funkcje: wyjaśnić niezrozumiałe, być impulsem do kreatywnego rozwoju, nauczyć się posługiwania językiem muzycznej komunikacji. W dziele Adama znajdziecie rzetelne informacje, które pozwolą Wam na korzystanie z wiedzy, jaką daje muzyczna świadomość i o wiele więcej. Mnogość poruszanych tematów, muzycznych impresji, diagramy, sposoby ćwiczenia danych zagadnień, wszystko to przefiltrowane przez oryginalny koncept twórczy autora. Będę sięgał do tego materiału niejednokrotnie, znajdując precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości, bądź też szukając inspiracji do własnego muzycznego rozwoju. Pozycja obowiązkowa. Polecam serdecznie.

dr Artur Lesicki

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl